چهار شنبه , می 8 2024

ترانسفورماتورهای خشک با هسته سه بعدی بدون رزین ساخته شد

به نقل از پاون، مهندس “محمدباقر سوزنچی کاشانی” در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران، با بیان اینکه ترانسفورماتورهای خشک با هسته سه بعدی بدون استفاده از رزین، برای ولتاژهای بین 25 تا 1000 کاوا تولید می شود، اظهار داشت: این ترانسفورماتور ها قابلیت نصب در طبقات را دارند و خطر انفجار در آنها به صفر می رسد.
به گفته وی، این ترانسفورماتورها در مقایسه با ترانسفورماتورهای روغنی قادر خواهند بود در حالت بی باری 1.5 و در حالت بار کامل تا 30 درصد تلفات برق را کاهش دهند.
وی ادامه داد: در سازه های بلندمرتبه مجبور بودیم به دلیل ممنوعیت نصب ترانسفورماتورهای روغنی در طبقه ها، آنها را به طبقات زیرین منتقل کنیم که افزون بر اتلاف انرژی و هزینه بالا به خاطر نصب کابل و از طرفی خطر انفجار ترانس، بنابه دلایل فنی تصمیم گرفتیم تا از فناوری ایمن تری بهره ببریم و پس از 1.5 سال کار مداوم، موفق به ساخت ترانسفورماتورهای خشک بدون استفاده از رزین شدیم.


وی افزود: این ترانسفورماتورها به دلیل استفاده از هسته تری دی، تلفات کمتری از ترانسفورماتورهای رزینی دارند و با 20 درصد وزن کمتر، این امکان فراهم می شود تا این ترانس ها در طبقه ها نیز نصب شوند.
سوزنچی گفت: به دلیل عدم استفاده از رزین در این ترانسفورماتورها، خطر انفجار به صفر رسیده است.
مدیرعامل شرکت ایران ترانسفو با بیان اینکه هزینه ساخت این ترانس نسبت به نمونه آلمانی آن 40 درصد ارزان تر است، اظهار داشت: خدمات دهی لحظه ای و هفت سال ضمانت تعویض از دیگر ویژگی های این ترانسفورماتورهاست.
وی ادامه داد: در حال حاضر، برخی محصول های این شرکت به کشورهای عراق، ترکمنستان و ازبکستان صادر می شود.
وی استقبال متقاضیان از ترانسفورماتورهای خشک با هسته سه بعدی بدون استفاده از رزین را در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران مناسب توصیف کرد.
سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران که از روز 15 آبان ماه جاری همزمان با نهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران گشایش یافته است، امروز به کار خود پایان می دهد.

درباره ی پارس ترانسفو

گروه صنعتی پارس ترانسفو فروش، اجاره، تعمیر و بازسازی انواع ترانسفورماتور تلفن تماس: 02188931203

همچنین ببینید

ساخت ترانس 30 مگاولت آمپری کوره‌های قوس الکتریکی

به نقل از خبرگزاری موج، احمد ذوالفقاربیک کارشناس خرید قطعات یدکی ساخت داخل فولاد مبارکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *