سه شنبه , می 7 2024

ساخت ترانس 30 مگاولت آمپری کوره‌های قوس الکتریکی

به نقل از خبرگزاری موج، احمد ذوالفقاربیک کارشناس خرید قطعات یدکی ساخت داخل فولاد مبارکه با بیان مطلب فوق گفت: برای خرید خارجی این ترانس‏ها که در کوره‌های پاتیلی فولاد مبارکه کاربرد دارند، می‌بایست 1 میلیارد و 600 میلیون تومان هزینه می‌شد که با این اقدام می‌توان همان ترانس را در داخل کشور و با هزینه‌ای معادل 1 میلیارد و یکصد میلیون تومان ساخت.
وی تصریح کرد: البته در صورت تولید انبوه این تجهیز، مجددا مبلغ قابل توجهی از هزینه‌های ساخت تقلیل خواهد یافت.
وی افزود: باتوجه به سیاست مدیریت فولاد مبارکه برای بومی سازی هرچه بیشتر صنعت فولاد در کشور و ارتقای دانش فنی درخصوص تکنولوژی کوره‌های قوس الکتریکی به جای کوره بلند و همچنین نیاز روزافزون کشور به ترانس‏های کوره‌های قوس الکتریکی، شرکت فولاد مبارکه تصمیم گرفت ساخت این نوع ترانس‏ها را در داخل کشور میّسر نماید. به همین منظور، پس از مذاکرات اولیه گروه بومی‌سازی فولاد مبارکه، اطلاعات فنی مورد نیاز برای ساخت این ترانس‏ها را با شرکت ایران ترانسفو مورد بحث و بررسی قرار داد.


وی اذعان داشت: پس از 6 ماه بررسی و تبادل اطلاعات فنی بین دو شرکت، نهایتاً این شرکت با حمایت فولاد مبارکه در بخش‏های آموزشی و هزینه‌های تحقیقاتی و همکاری، تیم کارشناسی آن ساخت این ترانس‏ها را با هزینه‌ای به مراتب کمتر از شرکت‏های خارجی پذیرفت و در دستور کار خود قرار داد.
کارشناس خرید قطعات یدکی ساخت داخل فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: برای تأمین این ترانس‏ها در داخل کشور به ازای هر ترانس، بیش از 5 میلیارد ریال کاهش هزینه ایجاد شده و از خروج بیش از 7/1 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری به عمل آمده و با توجه به نیاز روزافزون کشور به این نوع ترانس‏ها و تولید انبوه آن، سالانه از خروج میلیون‏ها دلار ارز از کشور جلوگیری خواهد شد؛ ضمن این که قرار گرفتن در جمع سازندگان این نوع ترانس‏ها برگ زرین دیگری به افتخارات کشورمان است.
وی کسب این افتخار ملی را مرهون حمایت‏های مجموعه مدیریت عامل فولاد مبارکه، مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی، معاونت خرید، کمیسیون معاملات، سرپرست خرید قطعات یدکی، دفتر فنی تعمیرات فولادسازی، کارگاه برق و رئیس خرید قطعات ساخت داخل دانست و اظهار امیدواری کرد نهضت بومی سازی صنعت فولاد کشور روزبه روز ابعاد گسترده‌تری یابد.

درباره ی پارس ترانسفو

گروه صنعتی پارس ترانسفو فروش، اجاره، تعمیر و بازسازی انواع ترانسفورماتور تلفن تماس: 02188931203

همچنین ببینید

ترانسفورماتورهای خشک با هسته سه بعدی بدون رزین ساخته شد

به نقل از پاون، مهندس “محمدباقر سوزنچی کاشانی” در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *